Men om det här hade varit en modeblogg så hade jag lagt in en bild.

Det är så jobbigt att gå upp på helgmorgnarna. Inte för att jag velat ligga kvar i sängen längre, utan för att det nästan är omöjligt att ställa sig upp medan en treåring hoppar på ens revben och skricker "väck, väck" (Det är lite oklart ifall han syftar på att revbenen ska bort, eller om det helt enkelt är en böjningsform av ordet vakna). Och när jag väl fått bort Samuel måste jag trassla ut Ellinor från mitt hår, tvinga henne att spotta ut min ena öronpropp samt fånga henne innan hon störtdyker ner i min låda med underkläder som Samuel passat på att öppna under tiden. Sedan hjälps vi åt att välja trosor till mig. I dag röstade Samuel på ett par stringtrosor från -97 medan Ellinor ansåg att det bästa helt enkelt var att mamma satte på sig tre behåar i olika färger. Själv föredrog jag ett par fina tanttrosor från Lindex med bara ett litet hål i, vilket ledde till högljuda protester.

Jag tänker inte tala om vems förslag som slutligen vann omröstningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0