Vid närmare eftertanke är det inte charmigt klockan 16.00 heller.

Ellinor är inte så charmig klockan fyra på morgonen. Först sticker hon in fingret i mitt ena öga:

-Mammas öga! jublar hon.

Sedan sticker hon in sitt  högra pekfinger i min vänstra näsborre:

-Mammas näsa! konstaterar hon lyckligt.

Sedan sticker hon in det vänstra pekfingret i min högra näsborre:

- En till mammas näsa! gurlar hon extatiskt och faller nästan ihop av förtjusning.

Därefter försöker hon stoppa in båda händerna i min mun:

- Mammas mun! Med alla tänderna. Hahahahahah! vrålar hon och försöker klämma in sin fot också.


Därefter vandrar enmansupptäckarfärden vidare neråt:

- Tuttarna! TUUT! TUUUUT! ylar hon som vilken normal hormonstinn femtonåring som helst.

Och sedan, den stora finalen:

- Mammas mage! säger hon förjust och klappar entusiastiskt på min mage med båda händerna.

Sedan blir det en kort paus.

- Mammas mage? frågar Ellinor försiktigt.

Lite mer klappande.

- En till mammas mage?


Klapp, klapp, klapp.

- Åsså mammas mage?

Klappetiklappetiklapp.

- Oj. Nu ja trött. Sova lite.


Kommentarer
Postat av: Martina

Hmm... Jag tror din man lurar dig ang antal Ikeabesök o jämställdhet... ;-) Vi tittade på ett hus i Harstorp, men la ner det. Annars är det plånboken som styr o då hamnar vi lååångt ut på landet.

2008-09-15 @ 22:06:33
URL: http://martina74.blogspot.com
Postat av: Martin

Du har en rolig blogg måste jag säga.

2008-09-16 @ 14:09:56
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0