Nåja, vad är en bal på slottet...

När det är december och man vaknar av att sonen kräks så misstänker man genast vinterkräkssjukan. Och då börjar man planera och fundera. Ungefär på samma sätt som när man ska på bal - ska jag kanske sätta upp håret? Vad ska jag ha på mig? Hoppas verkligen att ingen kräks på mig.

Numera är man ju ganska erfaren. T ex vet jag att man inte ska ge Samuel blåbärssoppa och sedan placera honom i den vita soffan, och att det är bra om man kan få barnen att kräkas i ungefär samma riktning så att man inte behöver byta både gardiner och matta.

Och så ska man inte äta mat klockan fyra på morgonen för då blir det efterfest till klockan sju.


Kommentarer
Postat av: Annika

*skrattar*
Kan inte annat än instämma nickandes på det du skriver idag!! ;-)

2007-12-05 @ 22:36:13
URL: http://www.nogg.se/annikaochmats

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0