Nu ska jag bara lösa mysteriet med min försvunna ungdom

Jag har länge misstänkt att något är fel. Jag tvättar och tvättar och tvättar, och ändå är tvättkorgen alltid full. Nu har jag äntligen löst mysteriet. Tvättkorgen är helt enkelt för liten.

Tänk efter själv. Den inköptes när jag var en ung student som alltid gick klädd i silkiga urringade toppar och stringtrosor, och kanske en och annan strumpa. Och eftersom jag i princip bara tvättade mina kläder när någon hade kräkts på dem, så räckte det med att köra tre maskiner varannan vecka.

Nu har jag två barn, en man och är två storlekar större, samt klär mig efter principen "ju mer tyg desto mindre syns jag".
Dessutom kräks folk på mig oftare nu än förr.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hemma hos oss har vi tre tvättkorgar - en för mörkt, en för ljust och en för dottern. Och så står två av dem gömda i garderoben. Det funkar jättebra. Jag behöver inte tvätta ofta alls. Fast jag har inte haft några rena jeans på två veckor...

2007-12-14 @ 20:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0