Skulle du låna ut din bil till den här unge herren?

Skulle du låna ut din bil till den här unge herren?
Jag försöker förbereda mig mentalt på att mina barn en dag kommer göra sådana saker som att sova borta, vara ensamma hemma, samt låna min bil. Trots allt har jag bara sisådär femton år på mig. Förutom när det gäller det där med att vara ensamma hemma. Det kommer ta trettio år minst.

På Systembolaget har de stora skyltar uppsatta med bilder av ungdomar och exempel på kluriga saker de kan säga för att förmå sina föräldrar att köpa ut. Vad man ska ge för svar kan man läsa i Systembolagets broschyr.

På en av affischerna står det  något i stil med "men om du inte köper ut så kommer jag bara få tag på sprit på något annat sätt". Jag behöver ingen broschyr för att veta svaret på den frågan

- Nä, det kommer du inte. Har du sett gallret på ditt fönster och den här stora metallregeln till din dörr som jag just köpt?

Kommentarer
Postat av: Annika

*skrattar*
Ska köra med den frasen när det är dags för Linus at tigga om systembolaget ;-)

2007-12-02 @ 03:14:23
URL: http://www.nogg.se/annikaochmats

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0