Boka idag och få även en gratis visning av hur man fluffar till huvudkudden!

I dag träffade jag en skönhetskonsulent och blev erbjuden att bli försäljare för Mary Kays hudvårsserie och sminkprodukter. Jag gillar verkligen produkterna. Utseende är verkligen viktigt för mig, och de där flaskorna och burkarna ser faktiskt jättesnygga ut där de står i mitt badrumsskåp. Och hur de fungerar i praktiken tänker jag ta reda på så fort barnen blir tonåringar och jag inte måste ha Ellinor under ena armen när jag tvättar mig och borstar tänderna.

Det är förstås frestande med en möjlighet att tjäna lite extra pengar. Jag har bara så svårt att se mig i rollen som försäljare av just smink och hudvård. Jag föreställer mig hur jag kommer hem till unga trendiga singeltjejer för att demonstrera produkterna. Tjejerna har fluffigt hår, bröst som sitter i brösthöjd och tighta välsittande byxor. Själv har jag också på mig tighta byxor (inköpta innan andra graviditeten och fortfarande omöjliga att knäppa), bröst som lätt skulle kunna förväxlas med fotknölar (om det inte vore för det faktum att fotknölar är ganska fasta och hårda) och fluffigt hår (under armarna. Att det ska vara så svårt att raka sig samtidigt som man bär några barn!).

Jag och de spinkiga tjejerna sitter ner tillsammans vid ett stort rent bord (utan tugg- och knivmärken, och utan en liten teckning av något som kan vara en rymdvarelse eller en smurf i ena hörnet). Jag börjar föreläsa om vikten av att vårda sin hud, samtidigt som jag försöker dölja mina egna porer genom att hålla ena armen uppsträckt i vädret så att armhåret fladdrar förbi ansiktet på ett lagom strategiskt sätt. Sedan erbjuder jag mig att demonstrera hur nattkrämen fungerar. Jag smörjer in mig, ber att få låna värdinnans säng och så går jag och lägger mig där några timmar.

Vid närmare eftertanke tror jag att jag ska ta och ringa upp den där konsulenten nu på direkten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0