Det finns många anledningar till att inte gilla spindlar

Ellinor och jag är inte riktigt överens om rörelserna till Imse vimse spindel.

Imse vimse spindel klättrar upp för trå'n (både Ellinor och jag gör rörelser med ena handens fingrar mot andra handens fingrar) Ner faller regnet spolar spindeln bort (jag viftar frenetisk med armar och händer, Ellinor klappar sig själv på magen) Upp stiger solen (jag sträcker armarna högt upp i luften, Ellinor lutar sig fram och grabbar tag i mina bröst, ett i var hand) torkar bort allt regn (jag skriker "aj, släpp!", Ellinor skrattar hysteriskt) Imse vimse spindel klättrar upp igen (jag lirkar mig loss och gör spindelröreslerna med fingrarna igen, Ellinor applåderar så våldsamt att hon trillar ner från sängen).

Sedan klättrar hon upp och kräver att vi tar hela visan en gång till.

Någon som vet var man kan köpa armerad behå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0