Jag är en god husmor och en omtänksam hustru.

Efter att ha städat i tre timmar så ser det än värre ut.

Först bestämde jag mig för att sortera ut lite kläder och skor ur en garderob. Det gick jättebra. Barnen hjälpte till och nu ligger alla grejerna på golvet i hallen. Jag tänkte hänga tillbaka några jackor, men då såg jag hur tråkig garderoben såg ut och fick den geniala idén att tapetsera insidan av den. Då matchar den nämligen städskrubben som ligger bredvid och som jag tapetserade för några veckor sedan när jag var sjuk och hade tråkigt. Man måste förstås ha dörrarna öppna för att se hur väl de matchar, men det är ju bra för ventilationen av skåpet.

Innan man tapetserar är det bra att måla omgivande ytor. Vilket förstås innebar att jag var tvungen att skrapa färg, slipa och spackla först. Det tar ju lite tid för spackel att torka, men eftersom jag under röjningen hittade en rulle med plastmatta att lägga underst i kökslådorna så beslutade jag mig för att fixa det undertiden.

Det var i och för sig rätt mycket onödiga prylar i lådorna, så det var lika bra att sortera ut dem också. Sedan upptäckte vi att om man plockar ut alla grejerna så får en ettåring plats i lådan istället. Och det var ju kul. Nackdelen var att det var omöjligt att få plats med något annat i lådan samtidigt.

Medan jag funderade över det problemet så passade Samuel på att kissa på mina fötter. Eftersom vi är mitt i potträningen så fick jag förstås ta en paus för att berömma honom ordentligt. Trots allt är det inte alla som hade träffat på det avståndet.

Som belöning och distraktion fick Samuel leka med den trasiga lattevispen vi hittade i lådan. Det tog honom tre sekunder att laga den, vilket verkligen var bra eftersom hans pärlor samt lillasysters hår aldrig tidigare varit så välvispade.

Själv försökte jag lägga tillbaka allt i lådan. Fast det gick inte att få plats med allt på ett bra sätt, så jag var tvungen att tömma en låda till. För enkelhetens skull hällde jag ut allt på golvet.

Och här var vi tvungna att bryta för att ta ut ettåringen ur lådan, ge henne mat och natta henne.

Nu har jag lite tappat den där städlusten. Jag tror att jag ska låta min man göra klart allt när han kommer hem. Trots allt har han sagt att han vill vara delaktig i saker som rör hus och hem och så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0