Jag känner mig så köpsugen

Varför, varför, varför fotograferar folk sina möbler utomhus när de ska lägga ut bilder på blocket? Exakt vilket intryck vill de ge eventuella köpare? "Hej, jag säljer min gamla bäddsoffa. Säljes på grund av platsbrist. Den står här bredvid syrenbusken och nu hade jag tänkte plantera en rosbuske där. Mycket gott skick, har nästan inte alls regnat på den"

Eller är det kanske så pass stökigt hemma hos dem att det går snabbare att bära ut bäddsoffan från gästrummet, kånka den nedför trappen och släpa ut den i trädgården, än att städa undan så pass mycket att de slipper ha med sina smutsiga underkläder och förra veckans disk på bild? Och orkar de i såfall bära in bäddsoffan sedan, eller står den kvar bredvid mellan brudspirean och syrenen tills någon hämtar den?

Fast de vill kanske vara så anonyma som möjligt. Om de fotar bäddsoffan inomhus så kanske någon skulle kunna dra slusatser av deras tapeter. "Aha, hon är nog singel, har gott om pengar, bor på Konstapelsgatan och gillar verkligen killar som inte använder schampo. Jag ringer med detsamma!"

Det är förstås även därför de inte ens använder sitt riktiga förnamn i annonsen, utan kallar sig för "Fru Bäddsoffa" istället. Och som köpare känner man ju sig extra speciell när man ringer upp en främling på mobilen, frågar efter Fru Bäddsoffa, och undrar om syrenbusken ingår eller om man helt enkelt ska klippa loss de grenar som växt igenom armstödet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0