Kaffe fraiche?

I dag vaknade jag för omväxlings skull inte av att någon hoppade på mig. I dag vaknade jag av att någon slog mig i huvudet med en bit av en brio tågbana, för att sedan stoppa ett finger djupt in i mitt ena öga när jag gjorde misstaget att öppna dem.

Sedan skuttade Ellinormonstret ur sängen och gick för att kontrollera att alla garderobsdörrarna fortfarande gick att öppna trettio gånger i rad, eller om den funktionen plötsligt försvunnit under natten.

Som den pigga mamma jag är så gick jag därefter och hällde créme fraiche i kaffebryggaren. Jag tänker inte ens försöka förklara hur det gick till, men tydligen saknar jag den där viktiga mammagenen som gör att hjärnan fungerar samtidigt som en ettåring gallskriker för att det inte går att få ner fler trasiga kritor i en plastflodhäst.

Nu måste jag leka med barnen. De har upptäckt att deras mamma lurades och att överkastet hon desperat slängde på dem inte alls är någon koja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0