Kan man spela plockepinn med Gud?

Jag har just bestämt mig för att jag tror på det övernaturliga. Jag skulle göra kaffe och när jag tog ner kaffepulvret så välte jag ner en förpackning cocktailpinnar som låg på en helt annan hylla och i andra änden av skafferiet.

Det var dock inte det som var det övernaturliga. Att välta saker jag inte ens är i närheten av faller sig naturligt för mig.

Men sedan plockade jag upp cocktailpinnarna (vilket bara det i sig var lite onaturligt. Varför städa direkt när man kan blänga irriterat på dem i en halvtimme först?) och la tillbaka dem i förpackningen på ett jämnt och prydligt sätt. Nu är förpackningen full. Och hälften av pinnarna är kvar på golvet.

Så. Passade pinnarna på att utnyttja sin lilla stund i frihet till att fördubbla sitt antal, krympte förpackningen eller har jag just fått ett bevis på att Gud existerar? Och vad exakt vill i så fall Gud att jag ska göra med pinnarna som blev över?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0