Köp tre spindlar - betala för två!

Jag försöker förgäves ge bort allt vi äger och har. Eller snarare allt våra föräldrar en gång ägde och som nu bor i vår källare, och allt min man har gjort i slöjden. Det senare bor nämligen också i vår källare, tillsammans med tapetrester från sjuttiotalet, renoveringsrester, bra att ha saker (rostiga spikar, lite hönsnät, udda sladdar och gammal barnstol som kanske kan användas till att ställa blommor på) och ca 2,1 miljoner spindlar.

Min man tycker att grejerna han gjort i slöjden är fina och har nostalgivärde, och att de dessutom är användbara. Till exempel har han gjort något som han tror kanske är en verktygslåda, och som rymmer en skruv och en halv hammare. Eller så är det ett syskrin, lagom stort för en trådrulle och en knapp.

Ingen har dock nappat på verktygslådan/syskrinet. Ingen verkar heller vilja ha alla våra spindlar, en gammal sekretär, några lagerhyllor och några lådor med handtag som passar utmärkt i vårt gamla skafferi som vi rev ut och slängde när vi renoverade köket förra sommaren (fast lådorna kan man t ex använda till att förvara de där spindlarna i). Om någon känner sig sugen så är det bara att höra av sig så får ni allt detta gratis.

Fast de döda spindlarna tänker jag ta betalt för. Trots allt är det ju precis så de flesta vill ha sina spindlar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0