Måste genast komplettera min meritförteckning

I dag åt barnen och jag en lång frukost tillsammans. Ja vi satt säkert ner flera minuter allihop, och Ellinor hann äta fyra rätter. Två cornflakes, en handfull yoghurt, en tugga av min macka samt smörgåsrån. Smörgåsrånen envisades hon med att äta med gaffel, vilket är ett bra tips om man är orolig för att de ska få i sig för mycket.

Under halva frukosten hade hon en stor grön snorkråka i vänstra näsborren. Fast mitt i petade hon ut den och satte den i den högra näsborren istället.

Nu ska jag dammsuga efter frukosten så att golvet blir redo för mellanmålssmulorna, samt tvätta kläderna så att de har något rent att kladda ner under lunchen.Och så vill ungarna att jag ska delta i den stimulerande leken "plocka ner grejer i burkar, hälla ut dem och plocka ner dem igen"

En del säger att föräldraledigheten gör en mer kvalificerad för viktiga arbeten. Så jag kommer antagligen få jobb snart. Förutsatt att det finns något ledigt förstås. Har ni hört om Sisyfos ska sluta?


Kommentarer
Postat av: mira

du missade väl inte mitt citat i tråden från sif-tidningen - de som i sin tur citerade nån vd som tyckte att föräldraledigheten var ett utmärkt tillfälle att starta ett eget företag, man hade ju betald ledighet...

2007-11-09 @ 15:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0