När jag blir mitt gamla smala jag igen...

Ja, ja, ja. Jag har visst glömt skriva här, men jag har förstås varit upptagen med viktiga saker. Till exempel har jag rensat ut lite saker från min underklädeslåda, eftersom en snabb titt i spegeln avslöjade att det antagligen blivit olagligt för mig att använda stringtrosor.

Jag har även rensat bland mina "kläder som jag ska ha när jag blir smal igen". De där som jag efter första graviditeten flyttade från klädhängarna till understa lådan, och efter andra graviditeten från understa lådan till källaren. Men tydligen har inte allt detta runtflyttande av kläder gjort mig ett dugg smalare, så nu får de flytta till återvinningsstationen.

Min förhoppning är förstås att jag ska bli smal i samma ögonblick som kläderna dunsar ner i containern. Det borde funka om jag har förstått lagen om alltings jävlighet rätt. För säkerhets skull har jag sett till att jag varken har råd att köpa nya kläder, eller tid att handla dem. Så jag kommer  vara tvungen att strosa runt i min gamla klänning, som fortfarande har fläckar efter den dagen då ungarna lånade den för att trä över matsalsbordet och leka koja. Och nej, revan baktill har inte uppstått när jag gjorde misstaget att ta ett djupt andetag, det är faktiskt en dörr. Eller ett fönster, det är svårt att förstå vad ungarna säger ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0