Och där är det ju så lätt att hitta bostad också

Jag har just pratat med precis alla som jobbar i Tele2s kundtjänst. Det kändes skönt att passa på att prata med lite vuxna människor medan barnen sov. Dessutom lyckades jag förklara att jag faktiskt inte är intresserad av två mobila bredband. Visserligen har vi två datorer men det skulle se så fånigt ut om vi envisades med att släpa runt på den gamla stationära datorn, bara för att provsurfa alla rummen i huset.

Fast det mest spännande med att prata med Tele2 var att de tydligen inte fått tillgång till samma intressanta uppgifter som den där säljaren som ringde mig i förra veckan och lovade att jag skulle kunna surfa sju gånger så snabbt och dubbelt så billigt (om man bortsåg från att jag faktiskt inte betalade så pass mycket idag och att min adsl-uppkoppling faktiskt var snabbare än vad man kunde få mobilt). Och den informationen låg inte heller ute på deras hemsida. Antagligen är det hemligstämplad information som jag delgavs i största förtroende - de vill ju säkert inte att alla ska kasta sig över dem och kräva mobilt bredband.

Men om säljaren nu skulle ha fel så hade Tele2 många lösningar på mitt problem. Allt jag behövde göra var att uppgradera modemet, bara surfa när ingen annan surfar och flytta till Göteborg.

Kommentarer
Postat av: Johan

TM-säljarna gör då allt för att sälja. Vi på supporten /kundservice får ta all skit sen för deras konstiga, ofta mytomaniska säljknep.

/Hermansson på Tele2 Internetsupport

2008-01-13 @ 15:35:27
URL: http://ungsambo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0