Och känner jag för extra spänning i vardagen så äter jag otvättad frukt. DET är farligt!

Jag upptäckte just att jag fått en hemsk rethosta, men vid närmare eftertanke så gör det ju ingenting. Ty sedan man fick barn så har man alltid skojiga mediciner hemma. Ungarna är ju sjuka hela vinterhalvåret och varje gång man går till läkaren så får man något nytt utskrivet. "Lite hostig? Jaha här har du en femlitersdunk med Mollipect, ge henne ½ml varannan månad. Ta gärna den här backen med Laktulosflaskor också, ifall hon blir lite hård i magen. Hon ska max ha en miljondels skvätt en gång i kvartalet. Syster Lasse här hjälper dig bära ut grejerna till bilen. Du har väl kombi?"

Vad gör man av allt som blir över då? Jag har kommit över den där åldern då man tror att man blir hög av allt som har en bipacksedel. Jag är numera i den åldern att jag blir hög av extrapriser på mjöl i storpack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0