Tack för att du väntar. Jag ska bara spola först.

Som vanligt får jag ett totalt obegripligt brev från Tele2 och beslutar mig för att ringa upp. En charmig röst meddelar att beräknad väntetid är 35 minuter. Tack och lov har jag högtalartelefon så jag sätter igång den och använder mina händer till något vettigare.

Som att byta blöja. Göra lite kaffe. Dricka lite kaffe. Sortera reklam. Sätta igång en diskmaskin. Torka av bordet. Torka av tripp trapp-stolen. Torka av golvet. Dricka mer kaffe. Jaga Ellinor som tar loss alla plupparna på briotågbanekopian och äter upp dem. Gå på toaletten för att kissa ut allt kaffe igen.

Och då hör jag en röst från tvättkorgen. "Hallå? Hallå?"


Gud vad pinsamt. Jag som inte tvättat på jättelänge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0