Hantvärk

Nu har jag haft en blogg i flera minuter, och ingen bokförläggare har ringt. Ändå har jag dubbelkontrollerat inlägget efter stavfel, samt kollat att telefonlinjen fungerar. Jag börjar ana att det kommer ta lite längre tid än beräknat att tjäna ihop pengar för omdräneringen av källaren.

Jag börjar även ana att jag använder mig av fel taktik när jag väljer hantverkare. Det finns så många av dem på eniro så jag väljer oftast de som har snyggast telefonnummer. Det måste inte nödvändigtvis vara symmetriskt, utan även telefonnummer som påminner om mina föräldrars duger, eller nummer som liknar min lågstadiekompis telefonnummer. Säkert en logisk taktik - vem är bäst på att installera takfläktar om inte killen som nästan har samma telefonnummer som jag hade i min första lägenhet? Och om man inte kan lita på en snickare som har samma nummer som min kusin, fast baklänges - vem kan man då lita på?!

Och även om jag har helt fel om deras kunskaper så är urvalsmetoden inte så dum. Lika bra att välja ett telefonnummer man gillar, trots allt lär man behöva ringa det några hundra gånger den närmsta månaden, innan gubben behagar dyka upp som utlovat.

Undertiden gör jag vad jag kan och fokuserar på saker jag kan fixa. Ty jag kanske inte kan åtgärda fukten, eller den taskiga inomhusluften, eller det där möglet som dyker upp här och var. Men jävlar vilken ren besticklåda vi kommer få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0