Linda Skugge, Martina Haag och Edison. Och så jag. Ett par mil efter.

Ok, jag erkänner. Jag köpte Linda Skugges bloggbok igår. Det är därför jag började blogga. Det verkade liksom inte så svårt. Så eftersom jag behöver ett jobb tänker jag bli nästa Linda Skugge. Fast jag kommer att stava mitt namn helt annorlunda än vad hon stavar sitt. Annars vore det nog olagligt, och dessutom väldigt opraktiskt om de under utdelningen av Nobelpriset i litteratur uttalar mitt namn exakt likadant som Lindas.

Fast jag antar att jag inte kommer att bli erbjuden att ge ut min blogg som bok. Nu är det ju redan gjort, av någon annan. Jag tänkte skriva några andra böcker istället men sedan insåg jag att Martina Haag redan skrivt dem allihop. Så typiskt.

Jag är så hopplöst efter. Jag är killen som springer efter Edison och skriker "jag kan också tända den där jävla lampan!".

 

Kommentarer
Postat av: Julia

Hehe Hej hittade just detta inlägg idag....då jag (på jobbet) har lite tid över och hamnade på din blogg...jag har läst några olika inlägg bl.a. om att du har eller ska snart komma ut med en bok Spännande och lycka till !!! Du skriver jätte underhållande o bra. Du ger dig inte.. så det måste bara gå bra och vem vet kanske du får nobel pris en dag : )

P.S. I jakt efter mera info om dig (Man är ju inte direkt annonym när man bloggar) så var det kul att göra en google sök på Karin Lindell...

2009-08-12 @ 10:05:33
URL: http://www.abrahamsson.myphotoalbum.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0