Undrar vart all min dekorationssten tagit vägen? Och hade inte katten en fästing alldeles nyss?

Efter att ha läst lite i andras bloggar har jag insett att man ska berätta om vardagliga detaljer och skriva ofta. Så här kommer det.

I kväll åt vi pannkakor. Pannkakor är det onyttigaste som finns. Det innehåller allt man inte får äta enligt GI-metoden, samt ett ägg (vars enda syfte är att binda ihop de onyttiga ingredienserna). Bästa knepen för att få pannkakor riktigt goda och framförallt snygga är att vispa noga, steka dem i lagom mycket smör och att absolut inte låta en treåring hjälpa till. Jag misslyckades på alla tre punkter.

Så låt mig revidera tidigare påstående. I kväll åt vi tjocka, degiga saker med crisp. Crispet bestod av stekta mjölklumpar plus sådant som råkade ligga i närheten av spisen. Den vanligtvis matvägrande ettårigen Ellinor åt sisådär femhundra pannkakor.  Treåriga Samuel åt efter mycket trugande en halv. Antagligen eftersom han är den enda som vet exakt vad det där andra crispet bestod av.

Kommentarer
Postat av: Annelie Ohlsson

Härligt!!!! Det blir ju som att läsa krönikor varje dag! Jag hoppas att du inte glömmer att maila till mig då och då.

//Annelie

2007-10-31 @ 20:41:34
URL: http://karinlindell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0