Välkommen till min nya blogg!

Jag har ägnat några veckor åt viktiga saker. Såsom att diska, lägga klinker, säga åt folk att sitta ner och vara tysta (löneförmån lärare har) och surfa inredningsbloggar. Inredningsbloggar är omåttligt populära. Folk lägger in tre bilder - en på en kruka, en på en blomma och en på en kruka med en blomma i. Sedan får de femhundra kommentarer i stil med "Vilken fin blomma. Och så kreativt av dig att placera den i krukan! Det hade jag aldrig kommit på!" I nästa inlägg är bloggaren rörd till tårar ("det droppar faktiskt på tangentbordet medan jag skriver detta") och säger saker som "aldrig trodde jag att jag skulle komma upp i femhundratusen besökare på bara två dagar! Nu ska jag vara med i ett inredningreportage i en tidning! Jag älskar er allihop - ni är min andra familj!"

Så jag erkänner. Jag är avundsjuk. Och har tänkt om. Detta är hädanefter en inredningsblogg! Tack vare min intensiva bloggsurfforskning vet jag precis hur man gör - man fotar enbart detaljer, då syns inte resten av röran!

image42
Festlig graffiti i bokhyllan. Bokhyllan Billy från IKEA.  Brun pärm från IKEA. Blåa pärmar stulna från min mans förra jobb. Graffiti - hemmagjord.

image43
Golv - original från 1965. Graffiti av samma konstnär som ovan.

image44
Ett par fyrahundra täcken i soffan skapar en hemtrevlig och ombonad känsla - och döljer det faktum att soffklädslen ligger i tvättmaskinen. Igen.

image45

Även krukväxter kan användas för att skapa den där mysiga känslan vi alla vill ha i vårt hem. Det rätta shabby chic utseendet för du genom att inte vattna plantan på tre veckor, alternativt låta en treårng vattna den (glöm inte torka av tapeten).


image46
Tandborstar på oanade ställen är en av vårens trender. Krokar från Veras hus, hylla från Netto och tandborsthållare från Alvas hus.

image47
Badkarsdekorationer är aldrig fel. Mopp från Vileda, murbrukshink från Coop och badanka från Mairo.

image48
Se till att förvara saker du använder lättåtkomligt! Här är en hållare till bakformen. Bakform från IKEA, ben privat.

Sådärja. Då väntar jag bara på mina femtusen kommentarer och mina tremiljoner nya läsare.  Och kan någon ge Hus och Hem mitt nummer så vore det bra.


Kommentarer
Postat av: Martina

Jag ska hjälpa dig på traven, nu fattas bara 4 999 inlägg. ;-) Intressanta bilder förresten. Den sista påminde lite om en fotboja... ;-) Lycka till med homestylingen!

2008-04-29 @ 09:38:06
URL: http://martina74.blogspot.com
Postat av: Linda

Fantastiskt! Jag kände mig så inspirerad att jag och dottern genast började inreda hemmet efter samma principer. Vi har ingen liten hylla, så vi lämnade tandborsten på badrumsgolvet. Den kontrasterar fint mot klinkers. Eftesom vi inte kommit till kritstadiet bytte vi graffiti mot "collage med korv och banan" på köksgolvet. Det blir ju hur fint som helt. Tusen tack!

2008-04-29 @ 15:31:29
Postat av: Jessica

Hihi, du är för rolig du, tack för dagens skratt :-)

2008-05-01 @ 16:56:07
URL: http://livetsom.kristenforalder.com
Postat av: K

haha äntligen uppdaterat!!! Jag tycker iaf din blogg e tusen ggr mer intressant än modebloggare eller inredningsbloggares! Fast det förstås... de är väääldigt kreativa, jag är också avis på deras kommentarer...

Postat av: Anders

*Asg*

Strålande!
Jag blev nästan orolig ett tag att du skulle byta blogg... men sen insåg jag ju förstås att det här var en typisk Karin Lindellsk version av Sanningen!

:-)

hälsningar!
Anders - och imorgon kommer BLT!

2008-05-08 @ 22:19:09
Postat av: Anu

Vilka exceptionella inredningsfotografier! Så pedagogiska - man förstår preciiiiis hur du vill att vi läsare/inredare/wannabe:are ska tääänka och käääänna och feng sjuuuui:a! Tänk, här har vi krafsat våra stackars knoppar hårlösa av ångest inför hallens framtida utformning och design... och så hade vi det mest über-hippa inredningskonceptet på plats redan! Även vi har lock vågat leva lite farlig och har bytt ut tuschet mot sand+vatten=lera på väggen - men det är ju kooooonst!

2008-05-11 @ 23:15:35
URL: http://www.familjenkulik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0