Dagisinskolning -andra veckan

Nu har Samuel verkligen förstått det här med dagis. Så nu vill han inte gå dit.  I dag fick jag kasta honom över staketet och rivstarta för att överhuvudtaget komma därifrån. Fast jag kastade in hans far också, så det är inte så illa som det låter.

Sedan hamnade jag bakom en övningskörningsbil, fullproppad med gamla möbler. Ytterst lämpligt tycker jag, man ska träna på alla situationer som kan tänkas uppkomma. "I dag min son ska du få prova att köra utan sikt bakåt. I morgon plockar vi upp några dagisbarn och åker vi till Ikea för att köpa en ny bokhylla och lite annat krafs, så kan du få träna på att köra med en gigantisk förpackning värmeljus i knäet, en lång bräda över huvudet och två ungar som kräks, ylar och stoppar in gummibjörnar i varandras öron. Och sedan, sedan när du klarat allt det och känner dig redo för en större utmaning så sätter vi på dig en obekväm behå och så hämtar vi Karins man, så får han sitta här bredvid dig och skrika "AKTA KANTEN FÖR HELVETE!" "

Kommentarer
Postat av: Jag!

Jisses vad du skriver roligt. Jag hoppas att du samlar allt och ger ut en bok en dag. Jag lovar att köpa den!

2008-08-20 @ 15:26:34
Postat av: Annelie

har inte din man tid kan de få låna min, det finns en anledning till att det altid är han som kör om vi åker tillsammans om man säger så...

2008-08-20 @ 16:19:00
Postat av: Martina

Eller låna mig. Hos oss är det jag som står för baksäteskörningen. Fast då låter det mer som: "Gasa på lite så vi kommer fram nångång". Kanske inget bra?!? ;-)

2008-08-20 @ 21:03:28
URL: http://martina74.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0