För man ska inte ljuga

Varför i alla världen heter det "dammsuga"? Med ett par hundra (ungefär) springandes barnfötter har vi sällan problem med att dammet lägger sig på golvet. Jag tvivlar på att dammet ens hinner snudda vid vårt billiga golv. Antagligen hänger dammet två meter upp i lufen och blickar längtansfullt mot golvet, och tänker saker såsom "åh, legenden säger att det där är laminat, men här uppifrån ser det nästan ut som trä. Den som ändå fick en chans att utforska sanninghalten i det påståendet!" (Vårt damm är både välutbildat och välartikulerat. Ty sådana egenskaper får man av hög ålder.)

Så man borde inte säga "nu går jag och dammsuger". Man borde säga "nu går jag och flingochsmulochokäntkladdochnågrastenarochettparkalsongersamtenlitenleksakellertvåsuger". Lova att ni allihop använder det ordet hädanefter. Och ja, det måste sägas i ett svep, ni får inte andas mitt i.

Kommentarer
Postat av: Ann

Ja, damm är väl det minsta problemet i sammanhanget... :)

2008-09-29 @ 21:36:52
URL: http://annser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0