Jag talar inte deras språk

- Vilken bil gäller ärendet? Var god uppge registreringsnumret!

- Öh, få se S, Y, J....

- Okej F som i Fredrik, I som i Ingvar och I som i Ingvar.

- Nej, nej, S som i Sissi och Y som i, som i....eh Yxylofon och J som i Jag.

- Dag?

-
Nej! JAG! Som i JAG vill inte gå och lägga mig, JAG vill inte äta grönsakerna och JAG vill inte åka och handla!

- Okej, C som i Cissi...

- Nej S, S som i Sissi, med S.

- F?

- S! Som i Satan!


- Z? Som i Zlatan?

-
Nej S! Som i Satan, Skit och Snor!

- Du vill ha Zlatan hit där du bor? Jag är ledsen, vi tillhandahåller inte den tjänsten. Tack för att du ringde. Hej då!


Kommentarer
Postat av: Danitra

Ha ha!



Äh - din blogg är så kul då den har jag redan lagt in feed på!

2008-08-14 @ 14:03:11
URL: http://danitra.blogg.se/
Postat av: Tanya

En av de bästa bloggarna jag läst!

Dej ska jag spana in ofta!

2008-08-14 @ 14:40:06
Postat av: Frida

Var får du allt ifrån! Får mig ett gott skratt ofta, tack vare dig! Tack!!!!

2008-08-14 @ 15:50:47
Postat av: Sarah

Haha, skrattade på första inlägget.

Dig ska jag absolut spara i favoriter. Får jag lägga till dig på min blogglista i min blogg?



http://spiralkladd.blogspot.com/

2008-08-14 @ 19:40:02
Postat av: Sarah

Tack, fast det är "bara" min systerson. :-)



2008-08-14 @ 20:28:38
Postat av: Linda

För att underlätta i sådana situationer har jag en lista med alla alfabetets radiokoder vid skrivbordet. A som i Alfa, B som i Bravo osv. Fast jag har ändrat så att det istället är ord som alla använder: A som i Arraksboll, B som i Brownie, C som i Choklad... jag har fortfarande inget bra ord på K. Originalet är K som i Kilo. Det känns som om det passar in i temat ändå på nåt sätt...

2008-08-15 @ 18:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0