Och det är därför vi saknar bilder från det dopet

Tittade på bilder från dopet av en bekants dotter. Modern håller dottern i sin famn och ler. Det väckte ljuva minnen till liv. Från fotograferingen när sonen döptes.

Jag: Jag kan hålla honom. Jag håller honom sa jag!
Pappan: Nej, jag håller honom!
Jag: Men jag måste hålla honom, jag har för sjuttsingen inte gått ner någonting sedan han föddes. Jag vill hålla honom! Jag måste hålla honom! Här, framför magen!
Pappan: Men jag måste också hålla honom. Han kräktes ju på min axel innan. Kolla vilken fläck. Jag håller honom såhär, lite högt upp liksom.
Jag: Han har faktiskt kräkts på mig också! Här, mitt på fettmagen!
Pappan: Jaha, men kolla här på min vita skjorta. Jättegult bebisbajs. Och bajs slår fett alla gånger!

Kommentarer
Postat av: K

haha nähe då! Innehavaren är så rolig i sig själv att hon inte behöver smycka ut bloggen med ytligt glitter =)

2008-08-18 @ 20:29:29
URL: http://thoughtsoffhermind.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0