Och jag som inte ens kan sticka.

Jag lyssnade på radion i bilen och hörde en kvinna berätta om sin nya stickbok. Det var tydligen inte en vanlig stickbok, utan de hade försökt göra den med lite humor.

Hur stickar man med humor? "Ja jag stickade den här tröjan till min man, men jag gjorde tre ärmar istället för två! Det tyckte i alla fall jag var jätteroligt. Dessutom gjorde jag den lite, lite för liten. Ha ha!"

Eller är det själva stickbeskrivningarna som är humoristiska?  "Sticka en avig, två räta...nej vi skojade bara, två aviga ska det ju vara! Och sedan repar du upp alla maskorna, stoppar stickorna i öronen och lägger garnet på huvudet och dansar runt rummet. Glöm inte ta av dig alla kläderna först! Nähä, nu skojade vi visst igen - klart du inte ska ta av alla kläderna. Behåll behån på, annars skulle det ju se knasigt ut!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0