Snälla säg att det här är normalt.

Fredagsmiddag. Kycklingpaj med koksmjölk, lime och paprika. Snabb titt i receptet. Förberedelsetid 20 minuter, ugn 40 minuter. Bra, klockan är 15. Gott om tid. Tar fram en paprika. Kollar barnen som leker snällt i vardagsrummet. Tar fram en kniv. Hör upprörda skrik från vardagsrummet. Tar loss Ellinors arm från Samuels mun och Samuels leksak från Ellinors hand och låtsas att jag inte ser den utvälta blomkrukan. Hackar paprikan. Avbryter bråk om liten hund. Sätter på plattan. Tar upp min tandborste från toaletten och slänger den i badkaret så att barnen inte når den. Lägger paprikan i stekpannan. Konstaterar att Ellinor kissat på golvet och nu dansar i det. Sätter henne i badkaret. Springer tillbaka till spisen. Halkar i kisset. Samuel skrattar vilt och applåderar. Fattar stekspaden med den kissfria handen och rör om i pannan. Springer tillbaka till badrummet. Tar toaletttandborsten från Ellinor. Springer tillbaka till köket. Inser att jag har kiss på fötterna och springer tillbaka till badrummet. Ellinor vattnar golvet med duschslangen. Tvättar av mina fötter i vattenpölen på golvet, sköljer av Ellinor och tar ut henne från badrummet. Ellinor galopperar genast tillbaka. Själv springer jag tillbaka till köket och konstaterar att paprikan bränt fast lite. Hör glada tjut från badrummet "mamma, titta! Tvätta håret vatten!" Tar upp Ellinors huvud från toalettstolen. Gråter lite, och passar på att skölja av Ellinor i tårarna eftersom allt annat vatten tycks vara fullt av bakterier. Ut i vardagsrummet där Samuel glatt visar att den sista toalettpappersrullen faktiskt räckte två varv runt vardagsrummet och till köket och tillbaka. Nu ser man nästan inte blomjorden på golvet! Jag rullar ändå upp pappret på rullen. När jag kommer till köket ser jag Ellinor i full färd med att torka upp kisset från golvet med hjälp av badhanduken. "Hjälpa mamma" konstaterar hon glatt.


Så himla sött. Och gulligt. Jättesöta och gulliga barn. Som jag älskar jättemycket. Ska tänka på det hela tiden medan jag äter bränd paprika och plockar jord ur rumpan som härstammar från det lätt begagnade toalettpappret. Speciellt mycket ska jag tänka på det medan jag inte borstar tänderna.


Kommentarer
Postat av: Annelie

:D nej det är inte Normalt, inte i vår familj... fast det kanske är för att jag givit upp matlagandet och satt maken på den biten? I övrigt låter det väldigt likt vår familj. Själv behöver jag bara titta på lådan med de vassa knivarna innan jag har en tvååring balanserande uppe på sin höga matstol "Hjälpa till"... Inger och Lasse sandberg i alla ära, men de överdrev inte, snarare tvärt om, då de skrev "Hjälpa till sa Pulvret" Då vi fick boken hette Pulvret Widar, numera har han bytt båda namn och kön och heter Vendela :)

2008-08-11 @ 08:30:29
Postat av: Niklas

Det är nästan kusligt, om det inte vore för att vi saknar badkar, hade det mycket väl kunnat vara valfri dag i vårt hem :)

Hade dock en variant för ett par veckor sedan där det var toarullen som hamnade i just toan. Till barnens besvikelsen ville den dock inte låta sig spolas...

2008-08-12 @ 16:09:17
Postat av: Hrm

Tack. Nu ska jag helt enkelt sterilisera mig.

2008-08-12 @ 19:48:50
Postat av: Tanya

asg!

Underbara barn!

2008-08-14 @ 14:24:24
Postat av: mira

Helt normalt! :-) Barn är underbara varelser - när de sover. ;-)

2008-08-16 @ 00:19:02
Postat av: Ann

OK. Är med så långt. Men resten av receptet då?! ;) Skämt åsido, det där är överkurs i matlagning. Sonen består till 98% av Mamma Scans köttbullar och makaroner, och han verkar må bra av det. :D

2008-09-30 @ 10:12:25
URL: http://annser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0