Det var inte jag

En duktig mamma låter barnen hjälpa till med hushållsarbetet. Problemet är bara att det tar längre tid, och resultatet blir inte alltid det önskade. Dessutom undrar jag verkligen om försäkringen täcker sådana saker såsom vattenskador orsakade av att man låter sin två-åring hälla ut sisådär sjutton liter vatten på köksgolvet. Räknas det som en olyckshändelse om det upprepas tre gånger dagligen? Får man ersättning om man lovar att det inte var meningen?

- Nej, nej snälla försäkringstantgubbe (könsgardering), jag gjorde det inte med vilje! Tro mig jag hade faktiskt inget val - ungen gallskriker om hon inte får diska och alternativet är att sätta henne framför Pingufilmen istället. Och då är jag en dålig mamma!

Eller så kan jag ju bara blåljuga.

- Vadå vatten? På hela golvet? Och in under diskbänken? Och droppat ner i källaren? Och sabbat tvättmaskinen också? Nä, ingen aning vad det kan ha kommit från.

Hm, kanske dumt att blogga om det under eget namn. Fast jag heter inte Karin. Det har jag aldrig gjort.

Mvh Elsa Andersson.

PS. Jag har inga barn. Och inget hus. Bara väldigt stor fantasi.

Oj, jag glömde visst hålla mig till min nya stil:


Fräck försäkringsman finner förtvivlad frus framställning falsk. "Fy fan för fukt", frustar frun, förlorar fattningen fullständigt. "Fy för fusk" fnittrar fåniga försäkringsmannen, förfalskar fyrdubbel faktura. Frun fräser frustrerat, fattar fatölen för förströelse.


Kommentarer
Postat av: Martina

Bor man i lgh som jag så är det fullständigt normalt(?) att det rinner ner vatten från grannen titt som tätt. (typ 3-4ggr på lika många år) Sist var det en skurhink som vält. 1. Grannen ljuger. (troligt) Kan ju iofs ha varit en v ä l d i g t stor skurhink förstås. 2. Barnen hjälpte till o då ljuger hon likförbaskat om skurhinken. Behöver jag säga att vi vill flytta?!?

2008-08-24 @ 22:22:34
URL: http://martina74.blogspot.com
Postat av: Oskar

HEj Karin,



Har läst din blogg ett tag och den är helt fantastisk. HAr inte hört något så kul sen Bengt Brunte Bondeblad's roman "Bara Ben"

2008-08-26 @ 20:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0