Jag lider och njuter medan jag kan

Saker jag hoppas att mina barn aldrig slutar med:

Säga "Åååååh mamma, vad jag har saknat dig"  när jag kommer in efter en snabb tur till brevlådan.  Alternativt när jag varit på toaletten i nästan en hel minut.

Springa fram och krama mig hårt, hårt minst 30 gånger om dagen.

Bli jätteglada över en present bestående av en tejprulle och lite gammalt snöre.

Skrika "Jag vill diska, jag vill diska, mamma JAAAAAG vill diska!"

Saker jag hoppas på att mina barn slutar med relativt snart:

Klättra upp på köksbordet 20 gånger under varje måltid.

Kräva att få sitta i mitt knä när jag kissar.

Slicka av smöret på sina och andras mackor.

Vakna klockan två på natten och kräva att få kaffe.



Nä just det ja, det där kaffet var ju mitt krav.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Tiden då man fick vara ensam på toaletten är sedan länge förbi :)

2008-02-12 @ 19:26:39
URL: http://b-mark.se/blogg
Postat av: Linda

På Bo01-mässan fanns en lägenhet som inte hade dörrar. Inte ens till toaletten. Mycket opraktiskt, tänkte jag då. Nu inser jag att de säkert tänkte att det skulle vara jättepraktiskt för småbarnsföräldrar :)

2008-02-13 @ 22:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0