Fin bil?

fin bil?
 I fredags hyrde jag en slags maskingrej för att bila i källaren. Antagligen heter den inte så, för de skrattade åt mig på Ramirent när jag kallade den för det. Men jag har gett upp att lära mig de korrekta namnen på maskiner och verktyg. Första gången jag behövde hyra någonting var när jag la sten i trädgården. När jag ringde för att boka en "padda" fick jag veta att det faktiskt hette markvibrator. Men när jag åkte för att hämta markvibratorn så sa killen "Va? Jaha, du menar en padda?". Så nu har jag bestämt att just den maskinen helt enkelt heter plattgrej. Det är ju en grej man plattar med innan man lägger plattor. Två betydelser i en.

Och eftersom man bilar med maskingrejen jag hyrde i helgen så utgår jag från att den faktiskt heter bil. Elbil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0