Inte så skoj

I dag var vi på begravning av min farfar. Sorgligt, men informativt. Prästen pratade bland annat om att min farfar för många år sedan arbetat som flygtekniker. Och mitt i ledsenheten tänker jag "har han? Hade han ett jobb förutom farfandet? Jag trodde att hans jobb var att skratta, busa, peka ut ekorrar  och berätta roliga historier. Och farmors jobb var att servera saft, ha en massa små provtuber av smink i en låda och att förklara för oss när farfar faktiskt bara hittade på vissa historier."

Och nu är farmor arbetslös. Inga små flickor rotar i hennes låda och ingen farfar berättar historier.

Hej då farfar, jag hoppas vi ses igen.


Kommentarer
Postat av: Helen

Tråkigt med din farfar. Det är lätt att sakna de gamla, farfädrar speciellt.

2008-01-21 @ 08:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0