Å andra sidan - vem sa att spindlar kunde tänka logiskt?

Ska skapa en lista. Naiva saker jag gör . Punkt ett:

När jag har sovrumsfönstret öppet på kvällen så har jag det inte helt vidöppet, utan nöjer mig med en springa på en decimeter eller så. För på kvällarna kommer spindlarna fram ur sina bon, och jag vill ju inte att de ska krypa in genom mitt fönster. Och det är ju hemskt troligt att en fyra centimeter stor spindel kliver fram till mitt fönster och tänker"jaha, bara sex centimeter tillgodo. Nähä då får det vara, jag kilar över till grannen istället".

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tänker istället att eftersom spindlar gillar att bo inomhus, så är det bäst att öppna fönstret ordentligt så att de känner doften av den ljumma sommarnatten som oemotståndligt lockar dem ut. Inte för att jag vet om de har luktsinne. Eller gillar att bo inomhus.

2008-07-17 @ 22:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0