Äntligen!

Nu börjar min mans semester. Jag har väntat i ett nästan ett helt år. Äntligen ska vi få tid att umgås och prata ordentligt med varandra! Äntligen ska han få ta del av allt spännande som händer här om dagarna när han är på jobbet!

Jag kan till exempel berätta om min klämda fingernagel som hänger på en skör tråd och har en ny färg varje dag. Och hur konstigt det känns när man efter att ha grävt i trädgården får jord under naglarna - och på en nagel är jorden liksom ända ner till botten av nageln. Och det kanske inte är så nyttigt, för jord är smutsigt eftersom jord faktiskt består av maskbajs, om jag minns rätt. Och vem vill ha maskbajs i ett sår liksom? Så för att förhindra det har jag satt lite hudtejp runt fingret, och dessutom tänkte jag att det som bonus skulle se till att nageln inte oväntat lossnar och ramlar ner i någons mat eller kanske i barnens munnar eller något annat vidrigt. Eller så kanske den lossnar när jag borstar håret och så går jag runt med en grönlila nagel i håret hela dagen och det förbättrar knappast mitt utseende. Och det var ju bra tänkt. Bortsett från det faktum att jag nu inte kan få loss tejpen. Den sitter hårdare fast än vad nageln gör, så jag kan ju inte dra loss den. Så nu går jag runt med en vidrig nagel med en smutsig äcklig tejpbit på. Så vad är bäst, att dra loss hela skiten och gå runt delvis hudlös, eller att sätta mer tejp ovanpå?


Lite jord under nageln...

Det ska jag fråga min man. Jag ska visa honom nageln också, ja han kan faktiskt få följa den dagliga förändringen nu när han äntligen är hemma fyra långa härliga veckor!

Och sedan, om jag får tid över, ska jag fråga honom vad det är för konstig kalender i köket, och varför det står ÄNTLIGEN!!! med stora röda bokstäver i rutan för den 4:e augusti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0