Och på duktighetsskalan ligger jag två kilo plus!

Jag bantar inte. Vill man gå ner i vikt ska man inte banta, utan lägga om sin livsstil och tänka på vad man äter. Onyttigheter som chips och choklad kan man visst unna sig, men bara vid speciella tillfällen. Som när man har varit riktigt duktig och vill fira lite, eller när det är synd om en så man måste trösta sig lite.

Tyvärr är jag så förbannat duktig varje jäkla dag. Jag målar, kittar fönster, lagar mat med broccoli i och lurar barnen att äta det, samt flyttar massor av lera hit och dit i trädgården så att marken ska luta bort från huset. (All mark ska nämligen luta bort från huset, vilket är extra skoj när man bor vid botten av en lång brant backe. All mark ska luta bort från grannhusen också så snart antar jag att vi kan skippa staket och njuta av de där vallgravarna som uppstår mellan husen, och som barnen tids nog kan lära sig simma i.) Den enda gång jag inte är duktig är när jag slagit mig. Och då är det ju synd om mig.

Fast idag grävde jag jättemycket fast jag hade ont i ryggen, och ändå åt jag inga kakor till kaffet! Det var väldigt duktigt av mig!

Så duktigt att jag förtjänar lite chips, faktiskt.

Men jag tänker i alla fall på vad jag äter.


Kommentarer
Postat av: Linda

Men snart kommer ju den kalla vintern, och da behovs det extra isolering for att inte frysa. Bast att borja ladda upp i god tid.

2008-07-25 @ 20:50:48
Postat av: Frida

Allt handlar ju bara om hur man ser på saken! Jag tycker du ser på saken från ett perfekt håll!

Hi hi....

2008-07-26 @ 23:27:33
Postat av: Karin

Linda - Ja, det stora problemet är väl bara att få upp de där isoleringskilona på vinden där de verkligen behövs!



Frida - Bara jag slipper se mig själv bakifrån. Det är definitivt fel håll!

2008-07-27 @ 00:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0