Nu måste jag bara sluta äta upp lagret...

Lite upptagen. Måste starta eget företag. Hemglassbilens eviga tutelitutande gav mig en strålande idé . Tänk dig en halvsunkig lite trist fredagskväll hemma. Du sitter framför teven och glor lite halvhjärtat på ett fånigt talangprogram medan din partner rotar igenom köksskåpen för att hitta någon som i alla fall innehåller något av de förträffliga ämnena salt och fett. Då hörs en glad melodi utanför ditt hus. Ungarna dansar av glädje, din partner hjular över gräsmattan, alla sjunger och kramas - för Hemchipsbilen är här! Med chips, ostbågar, öl och kanske även smält ost av något slag!

Bara en stötesten kvar. Vilken melodi ska bilen spela?


Kommentarer
Postat av: Martina

Nån diskret liten trudelutt omutifallatt barnen skulle ha somnat o föräldrarna vill ha det goda för sig själva. ;-) Hemma hos mina föräldrar sist kom glassbilen nån gång efter kl 21. Undrar hur populärt det var i alla småbarnshem där lugnet kanske precis lägrat sig?!? Vem vaknar inte av den signalen?!? ;-)

2008-06-05 @ 07:03:31
URL: http://martina74.blogspot.com
Postat av: K

Men vilken strålande idé! Kanske borde den inte spela alls? Utan lite diskret tassa runt och dela ut gratis chipspåsar i allas brevlådor? Låter underbart tycker jag! Vet inte vad den skulle sponsras av då dock... =P

2008-06-05 @ 15:34:55
URL: http://thoughtsoffhermind.webblogg.se/
Postat av: Linda

Varfor inte anvanda ljudet av ett estrellaryck? Vem ar inte totalt inlard pa det ljudet. Folk kommer att komma springande som Pavlovs hundar.

Annars kan du ju bara sno "pys-rinn-gurgel-ahh"-ljudet fran nan pilsnerreklam.

2008-06-05 @ 20:35:09
Postat av: Karin

Eller så kan jag ju bara tugga på chipsen och smaska extra mycket?

2008-06-05 @ 22:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0