Och så tänker jag kräva att hemglass skriver klart min uppsats.

Eftersom jag begåvats med den mest ljudkänsliga och sömlösa dottern i världshistorien är kvällarna då glassbilen kör förbi extra skojiga. Speciellt eftersom den där finurliga skåpbilsaffären kommer efter läggdags, och kör sin truddelutt fyra gånger innan den stannar på gatan. Med en kort paus mellan varje trudelutt, bara för att man ska få det stora nöjet att se dottern somna om och vakna några extra gånger.

Sedan står bilfan stilla nästan tillräckligt länge för att ungen ska nå djupsömnen, men just när man tror att man är i hamn så kör bilen iväg, vilt truddeluttandes. För tydligen ska man inte missa när den åker heller, i fall man nu var sugen på att desperat jaga den nedför gatan med en tegelsten under ena armen och en hårborste i den andra (för det var det enda man fick tag på i brådskan att hinna ikapp).

Så efter att ha stått dubbelvikt över spjälsängen i 45 minuter funderar jag på åtgärder. Det där är 45 förlorade minuter av mitt liv som aldrig mer kommer tillbaka. Jag tänker genast maila hemglass och kräva kompensation.

Undrar hur mycket glass man får för 45 minuters ryggknäckande nuförtiden?

Kommentarer
Postat av: Linda

Det borde vara lika mycket glass som du kan äta på 45 minuter.

Har du testat att ha "vitt ljud" eller vad det kan heta i hennes rum? Typ en fläkt som brummar, så att andra ljud inte stör så mycket.

2008-03-08 @ 03:34:34
Postat av: Thomas

Ja varför måste de köra så sent? Hos oss kommer de fan efter kl 21!!

2008-03-08 @ 08:40:48
URL: http://b-mark.se/blogg
Postat av: Karin

Jag tror inte att jag vill avslöja hur pass mycket glass jag kan sätta i mig på 45 minuter...

2008-03-09 @ 18:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0