Tre anledningar till att jag kommer till himlen

1. Jag använder inte kundvagnshandtaget som servett om jag råkat kladda ner mig med ketchup/glass/snor.

2. Innan jag ställer tillbaka kundvagnen så tömmer jag den. Inte bara på varor, utan även på trevligt skräp såsom kladdigt glasspapper och halva korvar.

3. Jag ställer tillbaka kundvagnen i den kortaste kundvagnskön - inte i kön som redan sträcker sig så långt ut över parkeringen att den trötta tvåbarnsmamman i den svarta opeln definitivt inte kommer kunna backa ut.


Hm, jag märker att himlen tycks ha en nära anknytning till just kundvagnar. Märkligt att de inte nämner något om det i bibeln:

"Herren varde lite sugen på pommes. Och herren talade till kundvagnen och befallde denna att svänga vänster. Men kundvagnen drogo åt höger.Och Herren vände sitt ansikte mot butiksföreståndaren och sade "för ut hädaren ur affären". Och butiksföreståndaren förde ut kundvagnen, på ett  litet snett och lustigt sätt. Och herren sade "åh titta lösgodis". Och Herren Gud såg att det var gott, och..."

Nä, okej, det funkar inte.

Kommentarer
Postat av: Linda

Det påminner mig om ett litet charmigt faktum: Undersökningar visar att ett genomsnittligt kundvagnshandtag bär på mer tarmbakterier än en genomsnittlig offentlig toalett. Teorin är att det beror på alla blöjbarn som åker kundvagn. Mys, mys...

2008-03-28 @ 13:13:00
Postat av: Martina

Just kundvagnshandtaget var föremål för stor diskussion för nån vecka sen när vår dotter tog sin första provtur inne på Willys. Efter en stund hade sambon nästintill full panik; "Du, hon(dottern) har sugit på handtaget. Är inte det äckligt?". Ytterligare en stund senare; "Du... tror du hon blir sjuk om hon biter i den här?(=låsanordning mellan vagnarna). Han kommer ha fullt upp med henne närmsta framtiden om hon bara ska få bita i saker han godkänt. Haha...

2008-03-29 @ 17:45:50
URL: http://martina74.blogspot.com
Postat av: K

Alltså... du skriver alldeles för sällan nu för tiden... =( Eller borde jag säga då för tiden? Dina inlägg är ju de enda kuliga (förutom mina strax under ;P) i hela bloggvärlden jue!

2008-04-02 @ 21:33:55
URL: http://thoughtsoffhermind.webblogg.se/
Postat av: Karin

Linda - Eh, har man inte eh liksom placerat barnen liksom lite fel då? Eller i USA kanske man balanserar dem gränsle över handtaget? Man borde ju onekligen få platsa med fler då.

Martina - Själv är jag just nu uppslukad av historier om ungar som äter sand och får mask. Ibland är det trevligare att föreställa sig äckliga saker som inte syns, än at tänka på äckliga saker som kryyyyyper och sliiingrar sig runt inuti ens bebis!

K - Jag är osyldig till min nya sällsynthet, först låg bloggen nere, och sedan låg jag uppe i Stockholm. Jag satt lite också. Men notera hur jag två timmar efter hemkomsten bloggar solidariskt!

2008-04-03 @ 02:21:13
Postat av: Peter (pepelola på youtube)

Det är den första blogg som man inte slutar läsa vid första meningen ;)

Nej men min hypofys, ok då teori är då att gud smög att handla på coop forum genom att ta sin cheva eller frugans saab till "Life-Healthstore" och sen gå dom 700 m till ingången.
Undra hur han gör när han är otrogen :S

Rolig blogg iallafall!

2008-05-27 @ 20:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0