En framtida skoputsare

Jag känner att jag måste göra ett viktigt klargörande. Mina barn är inte små huliganer som ställer till kaos och oreda var de än far fram. Ellinor älskar faktiskt att gå i skoaffärer. Hon älskar alla skor. När jag ska titta på skor till mig själv så sysselsätter sig Ellinor sig själv i minst en halvtimme. Hon klappar på skorna. Hon kramar dem. Hon radar upp dem i en stor cirkel runt sig och berättar sagor för dem.

Men jag tycker ändå att är lite jobbigt. Speciellt när jag ska fråga expediten om ett par skor finns i en större storlek.

- Jag skulle gärna vilja prova de svarta skorna i storlek 39. Nej inte de som är underst i det två meter höga skotornet. Nej inte heller de som min dotter har på huvudet. Nej de med lite bredare klack. Ja, precis, de hon slickar på just nu. Tack så mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0