IKEA FAMILY LIVE - med tips som underlättar din vardag

"Jag får inspiration till inredningen ur vardagen" hojtar  Paula entusiastiskt i senaste numret av Ikeas inredningstidning.  "Vi har satt upp krokar på väggen vid ytterdörren för jackor och tröjor, praktiskt och snyggt."

"Gud vad smart" tänker Karin sarkastiskt där hon, precis som alla andra vanliga människor, sitter i en stor hög av jackor och tröjor precis innanför ytterdörren. "Varför kom inte jag på den idén? Då hade ju jag kunnat vara med i en inredningstidning!" Sedan kravlar Karin sig ner från jackberget och drabbas av en genialisk insikt:

"Vänta lite nu - skulle man inte kunna bygga ett slags platt, lagom lång yta, av t ex metallpinnar, och ställa skorna på? Man skulle ju kunna kalla det för, tja, jag vet inte riktigt, skoställ kanske?"

Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-09-09 @ 15:41:40
Postat av: M

Fniss....

Tack för alla gada skratt!!

Kan inte IKEA göra en handbok i HUR man får familjemedlemmarna att använda krokarna istället?

2008-09-09 @ 15:45:02
Postat av: Annelie

ja vad gör inte IKEA för att fördumma oss människor... Hörde igår på en föreläsning om IKEA-pedagogiken, dvs det kan inte gå fel om man följer IKEAS manualer...

men det kan det ju.. ivf för mig och min man.. är vi ovanligt obegåvade då?

jag tror snarare att vi är så begåvade att vi överlistat dem som gjort beskrivningarna... precis som du som kommit på den där iden om skostället ;)

2008-09-09 @ 16:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0