Kort dopsammanfattning

Först ringde kyrkklockorna. Sedan sjöng alla.

"Nej", skrek Ellinor. "Inte tycka om musiken. Vart tog ringklockorna vägen?"

"Jag har fingrarna i näsan!" jublade Samuel. "Båda två!"

"Var är ringklockorna?" grät Ellinor.

Sedan knuffade Samuel ner Ellinor från kyrkbänken. Ellinor blev ledsen och lånade mammas nycklar för att leka lite med dem. Ellinor hittade ett skojigt hål att stoppa ner mammas nycklar i. Mamma skrek. Fast väldigt tyst. Samuel kom på att man kunde krypa under kyrkbänkarna. Ellinor försökte blåsa ut dopljusen. Fem meter är inget avstånd för en blåssugen tvååring. Därefter ramlade hon ner från kyrkbänken alldeles själv. Samuel sjöng en egen liten låt. Den innehöll inte orden "Jesus", "Gud", "halleluja" eller "trygg", men orden "näsa", "fingrar" och "jättelångt in" var med.

"Ringklockorna?" snyftade Ellinor.

Någonstans mitt i detta fick en liten Otto vatten på huvudet. Fast det var faktiskt inte mina barns fel.

På det hela taget var det en mycket lyckad tillställning. Samuel har redan annonserat att han vill fira sin födelsedag i kyrkan han också. Och jag tror inte att någon märkte att jag inte hade trosor på mig.


Kommentarer
Postat av: Misen

Hon gillade kyrkklockorna... Vad gulligt! Rolig berättelse om dopet. Hoppas ni får en fin kväll!

2008-09-07 @ 16:51:39
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Amanda

Din blogg är helt fantastisk, exakt vad jag har letat efter!



Jag tipsade en kollega om den och sedan fick hela min arbetsplats massmailtips om den, haha! så om du helt plötsligt sedan gårdagen fick ca 60 nya unika besökare så vet du varför... ;)

2008-09-07 @ 23:00:36
URL: http://novellskrivarn.blogspot.com
Postat av: Ann

Ja, hu ja... Har haft ett par dop där man halva tiden fått vistas utanför lokalen med speedat litet barn... Som ska undersöka ALLT...

2008-09-29 @ 15:38:56
URL: http://annser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0