Praktiskt taget livlös

Ibland fattar man ett beslut. Tar tag i saker man borde gjort för länge sedan. Genomför förändringar som påverkar hela ens liv.

Och när man i varit hemma med barn i fyra år så är ens liv på den nivån att en omorganisation av den platsbyggda garderoben från 1965 är en sådan genomgripande förändring. I dag har jag satt in pellytrådbackar. Det blir överskådligt. Det blir lättåtkomligt. Det blir helt enkelt omöjligt att sluta prata om det:

-Oj vad kul att du ringde, jag har satt in pellybackar i garderoben!

-Jättespännande Karin! Kul! Grattis! Själv funderar jag på att göra en ansiktslyftning.

-Pellybackar! Man kan dra dem ut och in!

-Fascinerande, verkligen fascinerande. Jag tror att jag är lesbisk. Jag har inte berättat det för någon annan än...

-Jag har sorterat allt! Lakan i en Pellyback, örngott i en annan och handdukar i en tredje.

- Och imorgon ska jag träffa kronprinsessan.

-Oj. Kronprinsessan. Tror du hon vill se mina pellybackar?


Revolution!

Kommentarer
Postat av: Anu

Åh crap - så sschnygght! Me waaaaant! :)

2008-09-30 @ 18:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0