Så det är tur att dagis inte har råd med knark.

Min syster är min nya idol. Så här gick det till vid inskolningen av hennes son, andra dagen:

-Och nu kan du gå ifrån en timme, sa fröken.

-Nej, sa min syster. För jag är inte redo för det. Och inte han heller.

Det här är jag när jag pratar med mina barns fröknar:

-Och vad ska ni hitta på idag då?

-Jo idag ska alla fröknarna utom jag åka på spa, nej fortbildning menar jag. Så jag är ensam kvar och ska ha hand om 114 barn. Så jag tänkte binda fast deras fötter med små korta rep så att de inte kan springa så snabbt  Sedan ska vi plocka getingar och äta spikar till lunch. Eller knark, vi får se vilket vi har mest av.

-Okidoki.

Jag känner liksom inte att jag har så mycket att sätta emot. För jag sätter ju på en Nalle Puh-film när mina ungar är jobbiga och ger dem ketchup till lunch. Värre än så kan det knappast bli.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ha, ha, ha!

2008-09-05 @ 11:44:31
Postat av: erika

jag blir av någon anledning så himla sugen på att skaffa barn när jag läser din blogg..!

2008-09-06 @ 00:25:51
URL: http://erikapik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0