Släktblogg

Många som har barn och släkten på lite håll använder sig av bloggformatet för att visa bilder på sitt underverk och uppdatera släkt och vänner om gullegrynets framsteg. Så har väl inte riktigt den här bloggen fungerat, men idag, på Ellinors födelsedag, tänkte jag göra ett undantag.

Ellinor är nu två år gammal och talar i fullständiga meningar, med både subjekt, predikat och svärord.

Tack för alla presenter. Vi har redan lekt med alla, och flera av dem är fortfarande hela. Spelet som innehåll en massa små håvar har verkligen revolutionerat vårt liv, och plötsligt har det blivit mycket lättare att hålla fast barnen och släpa med dem till matbordet.


Leksakstårtan i trä var också populär.



Och jag är säker på att Samuel inte kommer få ett ärr i pannan. Så hårt kastade hon faktiskt inte den.



Fast allra störst succé gjorde nog jätteballongen. Till och med jag såg smal ut bredvid den.

Nu ska vi gå på dop. Där ska ett annat barn än Ellinor få presenter, vilket säkert blir en karaktärsdanande upplevelse. Men med lite tur lägger ingen märke till det. Ty vi har varit bortresta och inte hunnit tvätta, vilket innebär att min man inte har några rena byxor, och jag har inga trosor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0