Topp 3. Jobbiga saker med att byta diskmaskin

3.  Barnen hjälper till. "Jag är stark" hojtar Ellinor och bär iväg med alla skruvmejslarna samtidigt.

2.  Att byta en sak leder ofta till att man måste byta en annan. Golvet är nyare än gamla diskmaskinen, och lagt utanför den. Så jag måste ta bort golvet för att få ut maskinen. Sedan borde jag lägga nytt golv under maskinen, annars gör diskmaskinsunderlägget inte mycket nytta eftersom det eventuellla vattnet från den eventuella läckan annars leds in under den nya golvet. Fast lägger jag golv kommer nya diskmaskinen högre upp - och passar inte in i den gamla köksskåpsstommen. Och ska jag ta bort den svävar diskbänken fritt i luften (bortsett från att den antagligen inte kommer att sväva, den kommer göra något mycket dramatiskare och våldsammare, och jag lär väl vara under den när det sker). Alltså borde vi köpa nytt vaskskåp från IKEA. Som dessutom matchar resten av köket. Och byter man stomme vore det dumt att inte samtidigt byta diskbänk, med tanke på att den härstammar från tiden då Michael Jackson var betydligt färggladare. Ge mig en halvtimme till så har jag antagligen kommit på att vi måste byta tapeter också.

1. När jag drog ut en metalbit följde ett stort spindelben med. Vilket känns jobbigt för jag tycker att spindlar med sju ben är minst lika otäcka. Dessutom utgår jag från att de är betydligt argare och inställda på hämnd.


Kommentarer
Postat av: History

Michael Jackson är grym, den bästa underhållaren!!!

2008-09-08 @ 20:18:20
URL: http://www.historysman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0