När alla vill ha dig

Fördelen med att jobba som timvikarierande lärare är att man får ta del av en mängd nya spännande människors liv. Via bildradion som man lyssnar på när man far runt mellan skolorna.

Igår lyssnade på en tjej som hade ett stort problem. Alla killar som hon träffade och ville vara kompis med, ville ligga med henne. Föreslog hon en fika så jublade killen och tog av sig byxorna. Nämde hon att det vore kul med lite fotboll så tog han fram bollarna. Kanske sände hon ut fel signaler, sa den omtänksamma radiopanelen. Kanske skulle hon försöka säga någonting lite finkänsligt som gjorde hela situationen tydligare?

Själv har jag, naturligtvis, haft exakt samma problem. Och radiopanelen hade fullkomligt rätt - naturligtvis löser man problemet genom att prata. Så här säger man:


- Jag är jättevig och hur böjlig som helst. Jag kan till och med klämma finnar på ryggen!


- Vi måste vara tvillingsjälar! Sällan har jag träffat någon med lika mycket hår på ryggen som jag!

- Jag tror jag är gravid. Hoppsan, det var visst bara gaser!

- Mina intressen är att laga nyttig mat och att röra på mig. Speciellt mycket tycker jag om att röra insidan av min näsa med fingrarna.

- Jag har bara ett fel. Mina ögonbryn brukar växa ihop. Med öronhåret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0