Surprise, surprise!

Trädgårdsarbete med två barn är sådär lagom lätt.

"Kom barnen, vi tar varsin spade och gräver här i rabatten. Pappa kommer bli så överraskad när han kommer hem och ser hur fint vi gjort! Nej gräv inte i blomkrukan. Nej, man kan inte äta jord. Kolla vad roligt, nu gräver vi! Oj titta, hittade du en mask! Jättefin mask. Nä, mamma vill inte pussa masken. Okej nu gräver vi lite. Vad sa du? Får jag inte gräva i maskens hus? Då gräver jag här istället. Bor masken där också? Jaha, maskens kompis bor där. Och maskens mormor. Och en bebismask. Men då gräver jag här borta då.

Gräveligräveligräv.

Hallå, barnen, vart tog ni vägen? Kom tillbaka, vi ska vara på den här sidan av huset. Hallå? Ja, men då gräver vi väl på framsidan istället. Kan väl vara snyggt med hål där också.

Gräv, gräv.

Barnen? Vart tog ni vägen nu då? På andra sidan av huset? Behövs det grävas där nu?

Gräv, gräv, grä...Spotta ut stenen! Och masken! Och det ruttna äpplet! Aj för tusan, spotta ut mammas finger också!

Vi kanske skulle plocka upp alla äpplena istället, och lägga dem i en påse? Ska ni hjälpa mamma? Nej, Ellinor, äpplena i påsen, inte påsen på huvudet!  Och var är Samuel nu då?

NEJ FÖR HELVE...TUSAN SLÄPP SLANGEN!

Ja kolla vad festligt, det är vatten i mammas stövlar. I mammas trosor också, kan jag tala om för dig. Dyngsura är vad de är. Nä, du behöver inte tala om det för fröknarna på dagis. Och inte för barnen på lekplatsen heller. Kan vi sluta prata om mammas trosor nu?

Och titta, där kommer pappa. Kolla pappa, vi har grävt femton fallgropar i trädgården. Och fyllt en av dem med vatten. Och så har kastat ruttna äpplen på fasaden. Är du överraskad?

Nähä, inte det.

Men jag har en till överraskning till dig. Kommer du ihåg vad du gnällde om i lördags? Nåja, känn på mina trosor nu då!"

Kommentarer
Postat av: Frida

2008-09-18 @ 21:47:50
Postat av: Frida

Du är BÄST!!!!!

2008-09-18 @ 21:49:16
Postat av: Karin

Tackelitack! (Ska prata så hela dagen imorgon. Eleverna kommer att älska mig!Jättelijättemycket.)

2008-09-18 @ 21:55:17
Postat av: Martina

Hahaha... Hoppas din man var nöjd... ;-)

2008-09-18 @ 22:10:03
URL: http://martina74.blogspot.com
Postat av: Mia

Ha, ha!!! Älskar

2008-09-19 @ 13:04:45
Postat av: Annelie

asgarv



igenkänningsfaktor 300%

2008-09-19 @ 22:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0